عایق بندی و سقف سازی ساختمانهای بزرگ آمریکا

5/5 - (2 امتیاز)

عایق بندی و سقف سازی ساختمانهای بزرگ آمریکا

عایق بندی و سقف سازی ساختمانهای بزرگ آمریکا

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که برای عایق بندی سقف ساختمانهای بزرگ آمریکا از چه روش هایی استفاده می شود؟ در این مقاله قصد دارم شما را با آخرین تکنولوژی های آب بندی رایج برای ,ایق بندی و سقف سازی ساختمانهای بزرگ آمریکا آشنا کنم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

عایق بندی و سقف سازی

عایق بندی رطوبتی و حرارتی بام ساختمان از کارهای چالش برانگیز محسوب می شود و وقتی با یک ساختمان بزرگ مقیاس یا عظیم مانند ساختمان فورد فیلد در دیترویت مواجه باشیم این کار دشوارتر می باشد. این کار نیاز به کارگران و تکنسین های ورزیده و متخصص دارد که باید عموما در شرایط جوی و آب و هوای نا مساعد کار کنند. اگر آنها در کار خود اشتباه کنند ممکن است یکپارچگی کل سازه به خطر بیفتد. بزرگ بودن مقیاس مثل این ساختمان با داشتن مساحت سقفی حدود 100 هزار متر مربع لزوم برنامه ریزی دقیق و اجرای مهندسی را نشان می دهد.

سقف سبز

بام های سبز در حال رایج شدن هستند زیرا صاحبان ساختمان ها به طور فزاینده ای تأثیرات مثبت زیست محیطی را درک می کنند. بام های سبز عایق هستند و مصرف انرژی را کاهش می دهند. آنها به حذف آلاینده های هوا کمک و به مدیریت رواناب آب طوفان کمک می کنند. آنها گیاهان و زیستگاه حشرات، پرندگان و زنبورها را فراهم می کنند. و در عین حال زیبا هستند. از زمان ساخت این ساختمان، آپارتمان های مرتفع دیگری در نزدیکی آن ساخته شده اند و بام سبز نمایی از فضای باز را برای ساکنان فراهم می کند.

دومین بام سبز بزرگ در آمریکا

بام سبز گسترده 6.75 هکتاری مرکز جاویتس که عمق خاک آن حدود 15 سانتیمتر است که در دورهام کارولینای شمالی واقع شده، دومین بام بزرگ در نوع خود در ایالات متحده است. این نمایشگاه 78000 متر مربع ناخالص از فضای نمایشگاه را پوشش می دهد که آنرا به بزرگ ترین مکان شهر نیویورک برای برگزاری همایش ها، نمایشگاه های تجاری و رویدادهای دیگر تبدیل می کند. این تأسیسات در سال 1986 توسط معمار نمادین IM Pei طراحی شد و در سال 2010 به تغییراتی نیاز داشت. بام سبز با میانگین 50 اینچ بارندگی در سال، رواناب آب طوفان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. مهندسان محاسبه می کنند که بام سبز از حدود 6.8 میلیون گالن رواناب در سال جلوگیری می کند. یک شرکت مدیریت ساخت با نام تیشمان کانستراکشن امور این باز سازی را بر عهده گرفت. و تغییرات انجام شده امکان گرفتن گواهی نامه نقره ایی LEED را برای این ساختمان ممکن کرد.

بزرگ ترین چالش

بزرگ ترین چالش وزن بسیار زیاد این سقف سبز بود. سنگفرش های بتنی موجود که نقش محافظت از عایق را داشتند حذف شدند زیرا محاسبات نشان داده بود در صورت وجود آنها و بار های ناشی از بام سبز سازه سقف نیاز به تقویت دارد. در نهایت، سیستم بام سبز Xero Flor بر اساس استفاده در چندین پروژه بزرگ دیگر در اروپا و ایالات متحده انتخاب شد.

عایق بندی و سقف سازی ساختمان فورد فیلد

ورزشگاه فورد فیلد در سال 2000 ساخته شد و 14 سال بعد نیاز به ارتقاء سقف داشت. محدوده اصلی کار بازسازی حروف و آرم فورد فیلد روی پشت بام و انجام آنها تا آغاز فصل فوتبال در سال 2016 بود. مشاوران پیشنهاد کردند که قبل از شروع چندین مورد آنالیز سقف انجام شود. تا جلوی دوباره کاری و نیز صرف صدها هزار دلار برای لوگوی ترسیم شده روی سقف جلوگیری کنند. تجزیه و تحلیل مادون قرمز آنها از سقف ورزشگاه مناطق آسیب دیده را مشخص کرد اما نشان داد که یکپارچگی کلی سقف خوب است. با این حال با یک سقف به مساحت 32000 متر مربع مواجه بودند. سقف گنبدی که تنها 14 سال از عمرش می گذشت، پس از تحمل زمستان های سرد و تابستان های گرم و گل آلود میشیگان، نیاز به بازسازی داشت.

ترمیم عایق و سقف بهتر از جایگزینی آن است

در اغلب موارد حفظ ساختار اصلی عایق و سقف موجود روشی مقرون به صرفه تر و از نظر زیست محیطی پایدار تر است. بنابر این تصمیم گرفته شد سناریو ترمیم مد نظر قرار بگیرد. فشار زیادی روی تیم ترمیم سقف وجود داشت زیرا ساختمان ورزشگاه علاوه بر فوتبال محل برگزاری کنسرت ها و کلی فعالیت های دیگر بود. بررسی ها نشان داد حدود 90 درصد سقف سالم است و ترمیم 10 درصد اسیب دیده در حدود سه ماه زمان برد. سقف موجود یک غشا از جنس PVC بود و در فرایند ترمیم عایق به همان شکل اولیه جایگزین شد.

روش ترمیم سقف ساختمان فورد فیلد

شروع کار با استفاده از عرشه های فلزی بود که روی آن توسط یک تخته از جنس گچ مقاوم در برابر آتش پوشیده می شد. روی تخته گچی و به منظور عایق کاری رطوبتی چندین لایه عایق ایزوسیانورات و یک تخته پوشش اجرا شد. برای لایه نهایی از عایق مایع به همراه تقویت کننده پلی استر و در نهایت عایق سفید استفاده شد. پوشش عایق مورد نیاز سقف به دلیل وسعت زیاد آن حدود هفت کانتینر بود که انتقال آن به روی بام با استفاده از هلیکوپتر صورت گرفت. رنگ پوشش سفید به تنهایی به کاهش مصرف قابل توجهی در انرژی ساختمان منجر گردید.

پوشش های اسپری برای عایق کاری بام

مرسدس بنز Superdome در نیواورلئان یکی دیگر از مکان های ورزشی نمادین است. خانه 425000 فوت مربعی به دلیل طوفان کاترینا در سال 2004 آسیب دید. این بزرگترین سازه گنبدی در جهان است و به ترمیم نیاز داشت. و مانند محل برگزاری فورد فیلد، این مکان نیز دارای چالش اضافی نیاز به نشان و حروف مرسدس بنز بود که با استفاده از برس ها و غلطک ها به صورت دستی اعمال می شد. معماران مستقر در نیواورلئان، هشت تکه آزمایشی از مواد آب بند را روی سقف اجرا کردند و وضعیت آنها را  به مدت نزدیک به یک سال در شرایط آب و هوا رها بررسی کردند و در نهایت را انتخاب کردند که بهترین حفظ رنگ را داشت و در برابر کثیفی و رشد کپک مقاوم بود. محصول انتخاب شده یک پوشش سفید الاستومری با تولید محدود بود. تیم بازسازی تنها 180 روز فرصت داشت تا قطعات سقف را تکه تکه جدا کند و آنها را با روکش پلی اورتان جدید جایگزین نماید.

تام کلر، مدیر پروژه ، می‌گوید که سختی و دامنه این کار و تدارکات آن، آن را به چالش‌برانگیزترین کاری که تا به حال انجام داده است تبدیل کرده است. این قلمرو جدید برای کلر و بیشتر اعضای تیم بود. هیچ کس قبلاً روی شغلی به این بزرگی کار نکرده بود و مطمئن نبودند که وقتی شروع کردند چه چیزی پیدا خواهند کرد. او می‌گوید: «هیچ‌کس قبلاً کاری را که ما انجام می‌دادیم انجام نداده بود، بنابراین اینطور نیست که بتوانیم با یک کتاب مشورت کنیم. ما در حال نوشتن کتاب بودیم.» برازوس برای شستشوی سقف 9.6 هکتاری با فشار کار کرد. عرشه 18 گیج قبلی به شدت زنگ زده بود. عرشه جدید به فولاد ساختاری موجود گنبد پیچ شد و سپس یک لایه 16 میل از پوشش پایه خاکستری خورشیدی اعمال شد. تقسیم سقف به 16 بخش دایره ای شکل و سپس تقسیم بیشتر آن به اطمینان از اجرای یکنواخت همه چیز کمک کرد.

روش کار

پس از پوشش پایه، آنها یک لایه تعمیری از فوم پلی اورتان به ضخامت 2.5 اینچ اعمال کردند که در آن تقریباً نیم میلیون گالن مواد استفاده شد. این با شش لایه پوشش یورتان به ضخامت کلی حدود یک نیکل پوشانده شد. اکنون، کلر می گوید که سقف یکپارچه بسیار محکم است و دیگر منفجر نخواهد شد.

در نهایت، آنها دو لایه از روکش سفید را اسپری کردند، هر کدام شش میل (خیس). این پوشش خلاقانه حاوی رنگدانه های بازتابنده IR است که به کاهش دمای سطح تا حدود 30 درصد کمک می کند.

کلر می‌گوید: «قرار دادن مواد در محل یک چالش بود. ما باید همه چیز را از داخل گنبد در زمین فوتبال به صحنه می بردیم. تمام عرشه باید برداشته می شد.»

کلر می گوید که آنها عرشه را به گنبد تحویل دادند و سپس مجبور شدند آن را تا بالای آن، که 300 فوت از سطحی که از آن بلند می کردند، بفرستند. دهانه ای در مرکز بالای گنبد مجهز به هشت بالابر برای بردن مصالح از مزرعه به بالای گنبد و بازگرداندن مصالح قدیمی به سطل زباله بود.

کلر توضیح می‌دهد: «عرشه را، پنج یا شش قطعه در هر گاری، روی ماشین‌های سقفی که به هم جوش می‌دادیم، بار می‌کردیم و سپس آن را به بالابر متصل می‌کردیم و آن را تا جایی که به آن نیاز داشتیم پایین می‌آوریم». ما آن مواد را آنجا ذخیره می‌کردیم و در حالی که دارند آن را می‌شکافند، عرشه قدیمی و سقف قدیمی را می‌گرفتیم، آن را روی گاری‌ها بار می‌کردیم، آن را به بالا می‌بردیم، تخلیه می‌کردیم و دیگری می‌گرفتیم. و روی یک بالابر بارگذاری شد، که به داخل گنبد روی زمین فوتبال فرود آمد، جایی که در حدود 10 تا 15 زباله‌دانی که همیشه در محل بودند، بارگیری شد. این روند ادامه داشت و ادامه داشت.»

لوگوی مرسدس – که فقط با پرواز از بالا می توانید آن را ببینید – به قدری بزرگ بود که شابلون کردن آن غیرممکن بود. آنها یک نقاش تابلوهای قدیمی را پیدا کردند که با متری بر روی پشت بام برود و آن را با دست ترسیم کند.

کلر به یاد می آورد: «نکته خنده دار در مورد نشان ستاره این بود که ما نمی دانستیم چه شکلی است. «ما فرض می‌کردیم درست است، اما با اندازه آن، نمی‌توانستید بگویید. تنها چیزی که می توانستیم ببینیم این بود که “این یک خط سیاه است، این یک خط سفید است.” تا زمانی که سوار هلیکوپتر شدیم، نمی‌دانستیم که چه شکلی است. خیلی باحال به نظر می رسید درست مثل روی کاپوت ماشین بیرون آمد.»

احسان کیائی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *